Debiteurenbeheer

Wanneer verkoopfacturen verstuurd zijn naar de klanten is het belangrijk dat de betaling op tijd binnenkomt. Iedere onderneming mag een eigen betaaltermijn hanteren. De wettelijke termijn bedraagt 14 dagen, maar hier mag contractueel van afgeweken worden.

Indien een klant niet binnen de overeengekomen termijn betaald heeft, is het van belang om actief achter de betaling aan te gaan. Finandum helpt u graag bij het aanmaningstraject.

Optie 1: Volledige afhandeling
Wij nemen binnen een met u overeengekomen termijn schriftelijk of telefonisch contact op met de klant. Indien ook het aanmaningstraject niet tot betaling leidt, kan de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau of deurwaarder. Dit gebeurt uiteraard altijd in overleg met u. Finandum werkt samen met een betrouwbare partner op het gebied van vorderingen. Finandum biedt hiermee een volledige afhandeling van het debiteurenbeheer.

Optie 2: Signalering
Het is natuurlijk ook mogelijk dat alleen de signalering van de betalingsachterstand door Finandum wordt gedaan en dat wij u hiervan op de hoogte brengen. Dit geeft u de gelegenheid om zelf contact op te nemen met de klant.

Prijsinformatie

Wilt u weten wat deze dienst u kost? Kijk dan bij onze tarieven of neem contact op.